Veel financieel dienstverleners vragen zich af: ‘Begrijpelijk en juridisch correct, gaat dat samen?’ Ons antwoord is ja. Sterker, dat moet. Want wat doet de rechter met een beroep op een juridisch correcte tekst die niet begrijpelijk is? Precies, die legt hij naast zich neer.
Iedere financiële onderneming in Nederland weet hoe belangrijk het is om in begrijpelijke taal met consumenten te communiceren. Maar wat is begrijpelijke taal? Hoe zorg je ervoor dat begrijpelijke teksten ook juridisch correct zijn? En dat je medewerkers altijd begrijpelijke en juridisch correcte teksten schrijven?
Begrijpelijke vragen! Maar moet u voor de antwoorden bij een specialist in begrijpelijke taal zijn? Of bij een jurist? U hebt ze allebei nodig. Daarom hebben Spigthoff en BureauTaal besloten de handen ineen te slaan. Samen zijn zij De FinanciëleTaalGroep.
Wat is uw voordeel?
De voordelen van begrijpelijke financiële communicatie zijn helder.
1. Consumenten hebben een groter vertrouwen in een financiële onderneming die begrijpelijk communiceert.
2. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat dit grotere vertrouwen leidt tot een hogere omzet.
3. Natuurlijk loopt u een veel lager risico op voor u nadelige rechterlijke uitspraken. De financiële voordelen hiervan zijn u bekend.
4. Bovendien krijgt u minder vragen en klachten van consumenten. Dit leidt tot lagere kosten van uw bedrijfsvoering.