Ik lees veel. Boeken en kranten bijvoorbeeld. En teksten van klanten, want die herschrijven we. Maar ook teksten van organisaties bij wie ik klant ben. Privé of voor het werk. Nog steeds krijg ik voorwaarden, mails, offertes en contracten die ik niet begrijp. Terwijl ze toch echt voor mij bedoeld zijn. Ik als ervaren lezer begrijp veel teksten niet.
Ik vind het lastig om te vertrouwen op organisaties die mij teksten sturen die ik niet begrijp. Zouden ze wel weten waar ze het over hebben? Mensen die begrijpelijk schrijven, beheersen hun vak. Dat geeft vertrouwen.
Hoe zou het zijn als je geen doorgewinterde lezer bent? Als je nog minder begrijpt van de teksten die je krijgt? Wat zou dat doen met je vertrouwen? Die vraag motiveert mij iedere dag. Ik wil ervoor zorgen dat iedereen een veiligheidsinstructie kan volgen en dus veilig kan werken. Dat iedereen de voorwaarden bij een verzekering begrijpt en zich er dus aan kan houden. Dat iedereen snapt wat de Belastingdienst van je wil en dus op tijd belasting kan betalen.
Begrijpelijke taal is geen luxe maar een voorwaarde. Ik help je graag om jouw organisatie begrijpelijk en toegankelijk te maken.