BureauTaal
  • Home
  • Wat we doen
    • Opleiden
    • Begrijpelijk schrijven
    • Organisatieadvies
  • Eenvoudig Nederlands
  • Online
    • E-learning Taalniveau B1
    • E-learning Goed spellen
    • Texamen
    • Zoekeenvoudigewoorden.nl
    • Grondwet-app
  • Nieuws
  • Over BureauTaal
    • Wat drijft ons?
    • Team
    • Onze klanten
    • Testimonials
    • Cedeo-erkenning
    • Boeken en publicaties
    • Werken bij BureauTaal?
    • Voorwaarden en klachtenregeling
    • BureauTaal op weg naar CO2-neutraal
  • Plain Language Europe
  • Contact

Meld je aan voor onze
e-mailnieuwsbrief

Cao Kinderopvang in begrijpelijke taal

1 september 2020

Soms ronden wij een project af en dan zijn we supertrots. Op het eindresultaat én op de samenwerking die daarvoor nodig was. De cao Kinderopvang is zo’n project. Bloed, zweet en tranen? Soms wel ja… Maar allemaal voor een goed doel. Want deze cao in begrijpelijke taal gaat nu echt de wijde wereld in. Midden in de vakantietijd heeft minister Koolmees de nieuwe tekst 'algemeen verbindend' verklaard. De cao geldt nu voor alle kinderopvangorganisaties in Nederland.

We werkten in dit project een half jaar intensief samen met vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers in de kinderopvang. En met FCB dat onderhandelingen begeleidt en de cao-tekst beheert. Hoe kijken ze er zelf op terug?

René Arends van FCB:
Als iets duidelijk en begrijpelijk moet zijn, is het de cao wel. Voor werknemers maar zeker ook voor werkgevers. Wat staat er nu precies? Natuurlijk heeft een cao een juridische status. Maar dit betekent niet dat het alleen voor juristen begrijpelijk moet zijn. Een cao is een communicatiemiddel. En een goed leesbare cao straalt af op het imago van de sector. Bij een aantrekkelijke branche hoort een aantrekkelijke cao. Goede afspraken op een duidelijke en begrijpelijke manier opgeschreven.

BureauTaal heeft uitstekend werk geleverd om de cao Kinderopvang in begrijpelijke taal te herschrijven. De samenwerking van inhoudelijke en juridische specialisten uit de kinderopvang en de taalspecialisten van BureauTaal heeft tot een fantastisch resultaat geleid!

 

https://www.kinderopvangtotaal.nl/nieuwe-cao-kinderopvang-in-begrijpelijke-taal/

 

 

Nieuws

  • september 30 2025

    Binnenkort live: onze nieuwe website!

  • september 29 2025

    Nieuwe training Begrijpelijk schrijven voor trainees

  • september 18 2025

    Training Begrijpelijk schrijven met AI: jij houdt de regie

376375374
Meer nieuws

Opleidingsagenda

  • 30 oktober 2025

    Opleiding Taal- en Schrijfcoach – Online

    2 online bijeenkomsten van 2 uur
  • 4 november 2025

    Opleiding Schrijven op taalniveau B1 – Online

    Planning na startbijeenkomst in overleg: 3 bijeenkomsten van max. 1 uur
  • 1 december 2025

    Begrijpelijk schrijven met AI

    De Goeman - Utrecht Een dagdeel
  • 2 december 2025

    Opleiding Schrijven op taalniveau B1 – Online

    Planning na startbijeenkomst in overleg: 3 bijeenkomsten van max. 1 uur
117115119116
Meer opleidingen
BureauTaal
Postbus 179
2810 AD Reeuwijk
T 0345 544 837
info@bureautaal.nl
www.texamen.nl www.glanupegalain.nl www.zoekeenvoudigewoorden.nl
Linkedin
© 2025 Tremani | Sitemap | Inloggen
Inschrijven nieuwsbrief