BureauTaal
  • Home
  • Wat we doen
    • Opleiden
    • Begrijpelijk schrijven
    • Organisatieadvies
  • Eenvoudig Nederlands
  • Online
    • E-learning Taalniveau B1
    • E-learning Goed spellen
    • Texamen
    • Zoekeenvoudigewoorden.nl
    • Grondwet-app
  • Nieuws
  • Over BureauTaal
    • Wat drijft ons?
    • Team
    • Onze klanten
    • Testimonials
    • Cedeo-erkenning
    • Boeken en publicaties
    • Werken bij BureauTaal?
    • Voorwaarden en klachtenregeling
    • BureauTaal op weg naar CO2-neutraal
  • Plain Language Europe
  • Contact

Meld je aan voor onze
e-mailnieuwsbrief

Rabobank: Taalniveau B1 geeft vertrouwen

25 april 2013
De Rabobank biedt zijn klanten hypotheekoffertes in eenvoudig Nederlands (taalniveau B1). Uit onderzoek van onderzoeksbureau R&M | Matrix blijkt dat klanten van de Rabobank de offerte zeer begrijpelijk en toegankelijk vinden. Onderzoeksdirecteur Bert Brounts van R&M | Matrix concludeert: ‘De nieuwe offerte schept aanzienlijk meer duidelijkheid dan de oude.’

 

Oordelen van respondenten

Sprekender dan deze conclusie zijn de oordelen van de respondenten. Zij vertellen in eigen woorden wat ze van de nieuwe hypotheekofferte vinden:

  • ‘Ik vind het zeer helder geschreven, ook voor mensen die helemaal niks van hypotheken af weten. Het is een duidelijke offerte.’
  • ‘Ik vind de nieuwe offerte een stuk helderder en beter ten opzichte van de vorige. De veranderde offerte is zonder meer een verbetering. Het is een prima document waarvan ik tegen andere banken zou zeggen: gebruik deze ook maar.’
  • ‘Ik zou de oude offerte een 5 geven en deze een 8. Ik ben hier echt heel tevreden over. Het is een grote sprong voorwaarts.’
  • ‘Dit is een gigantische verbetering.’
  • ‘Ik heb niet het gevoel dat er kleine lettertjes in staan waar ik nog eens goed naar moet kijken. Het is behoorlijk transparant wat je als product aanbiedt. Daar zou ik zo voor kunnen tekenen.’

Vertrouwen

Het belangrijkste effect van de toegankelijke en voor iedereen begrijpelijke hypotheekofferte is dat klanten opnieuw vertrouwen krijgen in de bank. De klant centraal door transparante communicatie blijkt een gouden greep. ‘Het is een eerlijke offerte’, vertrouwde een klant een adviseur van een lokale Rabobank toe. Begrijpelijke financiële communicatie helpt zo mee aan het herstellen van het vertrouwen in banken. En dat lijkt ook commercieel effectief: ‘Daar zou ik zo voor kunnen tekenen’.

Nieuws

  • maart 7 2025

    Het belangrijkste aan het begin - Hoe dan?

  • januari 16 2025

    Is jouw financiële communicatie al klaar voor de Accessibility Act? Je hebt nog tot 1 juli

  • oktober 16 2024

    Een korte, toegankelijke e-learning voor korte, toegankelijke e-mails

371370369
Meer nieuws

Opleidingsagenda

  • 18 juni 2025

    Opleiding Taal- en Schrijfcoach – Online

    2 online bijeenkomsten van 2 uur
  • 2 juli 2025

    Opleiding Schrijven op taalniveau B1 – Online

    Planning na startbijeenkomst in overleg: 3 bijeenkomsten van max. 1 uur
  • 2 september 2025

    Opleiding Schrijven op taalniveau B1 – Online

    Planning na startbijeenkomst in overleg: 3 bijeenkomsten van max. 1 uur
  • 7 oktober 2025

    Opleiding Schrijven op taalniveau B1 – Online

106112113114
Meer opleidingen
BureauTaal
Postbus 179
2810 AD Reeuwijk
T 0345 544 837
info@bureautaal.nl
www.texamen.nl www.glanupegalain.nl www.zoekeenvoudigewoorden.nl
Linkedin
© 2025 Tremani | Sitemap | Inloggen
Inschrijven nieuwsbrief