Pleidooi in Kassa voor eenvoudige communicatie met patiënten

31 augustus 2022

Heel veel patiënten zijn niet taalvaardig genoeg om informatie over hun gezondheid te kunnen begrijpen. Bijvoorbeeld de uitleg van hun arts, de bijsluiter bij medicijnen of de folder over hun ziekte. En dat heeft grote gevolgen voor hun gezondheid. Daarover ging de uitzending van consumentenprogramma Kassa op 29 augustus.

Begrijpelijke informatie leidt tot betere zorg

"Als we ons realiseren hoe groot de kans op gezondheidsschade voor mensen is, dan beginnen we er vandaag nog mee om het beter te doen." Dat zegt van Patricia Heijdenrijk, directeur van Pharos in de uitzending. Begrijpelijke informatie is essentieel.

Leer begrijpelijke teksten schrijven

BureauTaal heeft 20 jaar ervaring met cursussen Schrijven in begrijpelijke taal. Onze klanten geven ons rapportcijfer 9,8 voor onze cursussen, blijkt uit onafhankelijk onderzoek van CedeoBekijk hier onze opleidingsmogelijkheden.