Klantgericht schrijven over belastingen

29 augustus 2017

Hoe zorg je dat inwoners van een gemeente op tijd hun gemeentelijke belastingen betalen? Dat bedrijven de juiste gegevens leveren om rioolbelastingen te kunnen berekenen? Of dat belastingbetalers zich erbij neerleggen wanneer een bezwaar niets verandert aan hun belastingaanslag? En hoe zorg je dan ook nog dat dit in een vriendelijke brief staat? Zonder spelfouten?! Belastingkantoor GBLT gaat voor klantgerichte communicatie met belastingbetalers.

Zo’n 50 medewerkers van GBLT volgden dit voorjaar een training Klantgericht schrijven van BureauTaal. Dit najaar starten er weer nieuwe groepen. Veel medewerkers deden ook mee aan de workshop Goed spellen. Een schrijfwijzer zorgt ervoor dat de schrijvers altijd weer even kunnen opzoeken hoe het moet.

Intussen werken de medewerkers hard aan de standaardbrieven van GBLT: die moeten ze allemaal aanpassen. Zo communiceert GBLT straks klantgericht met de belastingbetalers. Begrijpelijk, vriendelijk en correct!

Wilt u meer weten? Bel Floor van Horen van BureauTaal 0345 544 837 of Sarah Stiphout van GBLT 088-064 55 55